Run Implementation LTD - Run4u Run Implementation LTD - Run4u Run Implementation LTD - Run4u
צור קשר | דרושים | לקוחות | מתודולוגיה | מייסדים | מוצרים | עמוד הבית
Run Implementation LTD - Run4u
Run Implementation LTD - Run4u
Run Implementation LTD - Run4u
Run Implementation LTD - Run4u

>>  ראן יישום
>>  ראן טכנולוגיות
>>  ייעוץ אסטרטגי
>>  Run @ Sale
>>  מאמרים
>>  מונחים
>>  User Login
Run Implementation LTD - Run4u
 



חברת ראן ישום בע"מ                               Run Implementation LTD - Run4u



מתי יוצאים ל Outsourcing (מיקור חוץ) במוקדים * מאת רן וייס

הצורך במתן מענה ללקוחות בחברות רבות הולך וגובר ומחדד את הדילמה בהנהלה: האם נכון לארגון לצאת למיקור חוץ או לא?
הפעילויות המצליחה והמתבקשות בתחום המיקור חוץ הינם בעיקר בתחומים:

  • שירותי IT בחברות גדולות ובנוניות.
  • כוח אדם שאינו ב"קור ביזנס".
  • מוצרים או שירותים מוגדרים הניתנים למדידה תפוקתית.
  • ביצוע שרשרת האספקה (שדורשת מומחיות משלה).
  • ביצוע פרויקטים גדולים.
לאותם ארגוני שרוצים לבדוק את הייתכנות לצאת למיקור חוץ חשוב איך עושים זאת נכון!
התשובה מורכבת, ומחייבת תהליך חשיבה מסודר בין 4 שלבים:
א. בחינה עצמית.
ב. סקר ייתכנות למיקור חוץ (על ידי מומחה).
ג. קבלת החלטה, (ואם כן-).
ד. תוכנית עבודה מסודרת.

תאור השלבים השונים:

א. שלב הבחינה העצמית

שאל עצמך מספר שאלות:

  • הגדר את תחום העיסוק שלך והאם המיקור חוץ הוא עיסוק בליבה של העסק?
    היכולות להתמודד עם המורכבות והידע הנדרשים, האם כדאי להשקיע בהכשרת עובדים?
  • האם הפעילויות אינן קשורות לעסקי הליבה?
    כמה באמת אתה חוסך: בכסף, בעלויות כ"א מתמחה, בזמן, בתרומה להתמקדות בליבה, בהימנעות מהעסקה ישירה של הרבה עובדים.
  • האם הספק יציב עם גב כלכלי חזק?
    האם הספק גדול ויציב, ללא תלות בספקי משנה.
  • מה מידת החשיבות לפערי הערכים או התרבות?
    ערכי הספק צריכים להיות תואמים את ערכי החברה שלך, רמת השירות (SLA). פערי התרבות.
  • האם הספק מנהל מערכת מדידה ופועל בסטנדרטים?
    יכולת קביעת מדדים וקריטריונים, עמידה ביעדים, בתקני שירות מקובלים, ההכשרות והסמכות.
  • האם המוצר או השירות ניתן למדידה?
    האם ההסכם הוא על תפוקות או על תשומות?.
  • האם הספק יכול לתת מענה לקמפיניים?
    בתקופות של פרויקטים גדולים או ביקושים גדולים למוצריך.
  • מה משמעיות האחריות שלך על טעויות הספק?
    כשהספק טועה, מצד אחד יש לקחת אחריות מלאה מול הלקוח, מצד שני לא כדאי לך "להתגרש" מהספק.
  • יכולת ל"התגרש" אם צריך.

ב. סקר ייתכנות למקור חוץ

לאחר שלב בדיקת ההיתכנות אפשר להתקדם ולבצע את החלק המרכזי בהערכת המצב לקבלת ההחלטה, סקר פוטנציאל למיקור חוץ, שיענה על השאלות:

  • האם יש פוטנציאל למיקור חוץ?
  • האם הארגון בשל?
  • כמה כסף זה באמת יעלה\יחסוך?
  • מה הסיכונים?
מתודולוגיה לבחינה והחזקות והחולשות למיקור חוץ.
  • ההזדמנות בישראל:
    • רשימת הספקים למיקור חוץ .
    • איזה חברות משתמשות בפעילות מיקור חוץ? ובאיזה שטח?
    • ניתוח ופילוח צרכני מיקור החוץ בישראל.
    • מגמות צפויות לעתיד.
  • בשלות הארגון ל Outsourcing:
    • יציבות בתהליכים.
    • יציבות ותמיכה טכנולוגית.
    • קיום מדדים קריטריונים ושיטות מדידה מובהקים.
    • מערכת בקרה ממוחשבת מבוססת BI.
    • ממשקים טובים לרוחב הארגון.
  • מהן הפעילויות במוקד אותן כדאי להוציא למיקור חוץ:
    • תחום המכירות?
    • פעילות התמיכה הטכנית?
    • תחום שירות הלקוחות?
    • תאום תורים?
  • באיזה ספק עלי לבחור:
    • בעלי ניסיון רלוונטי גדול.
    • גב כלכלי ושם טוב בשוק (המלצות לקוחות)
    • יכולת מוכחת לשפר באופן בולט את רמות השירות ו\או הישגי המכירות.
  • האם עדיף לבחור בספק זר (חו"ל) :
    • היתרונות בעבודה עם ספק היושב במדינה אחרת?
    • האם אפשר לסמוך עליו?
    • כיצד לנהל עמו קשר באופן סדיר?
  • המגמה בשוק הישראלי:
    לפי סקרים יותר מ-50% מהארגונים העובדים כיום עם מיקור חוץ כנראה שימשיכו בעתיד, ורק 20% מהארגונים כנראה שיפסיקו או יקטינו את פעילותם כבר בשנת העבודה הנוכחית.
    מזאת עולה:
    • האם שווה להוציא את פעילות המוקד החוצה,
    • האם עדיף "להישאר בבית"?
  • האם הארגון מוכן למעבר?
    • כיצד נערכים למעבר.
    • כיצד לבצע את המעבר.
    • כיצד מנהלים ספק מיקור חוץ?
    • כיצד להקטין סיכונים.

שלב ג קבלת החלטה על פי פרמטרים:

פרמטר 1 - מהם סוגי הפעילויות אותם הארגון מעוניין להוציא החוצה?

  • האם הפעילות מהווה חלק מהליבה העסקית של הארגון, או שזו פעילות נלווית? למשל: שירות הכוונת לקוחות, לעומת פעילות גביית כספים.
  • האם הפעילות דורשת הוצאת מידע רגיש לספק החיצוני, כגון: נתוני לקוח, מידע פיננסי, חשבוניות וכו', או שזו פעילות תפעולית\שירותית שאינה דורשת מידע אישי\רגיש?
  • האם הארגון מתכוון להפוך את הפעילות למנוע צמיחה עסקי? פעילות שירות שבכוונת הארגון למנף ל Up sell.
פרמטר 2 - מהי עלות הפעלת המוקד בתוך הארגון, לעומת הוצאתו?
  • האם הארגון מוכן להשקיע ברכישה ובתחזוקה של מערכות שירות מורכבות, כגון: CRM, טלפוניה וכדומה?
  • האם הארגון מוכן להשקיע בבנייה, או בהקמה, של מרכז שירות פיזי, הכולל עשרות, חדרי מחשוב, משרדי הנהלה, תחזוקה וכו''?
  • האם הארגון מתכוון לתגמל ספק חיצוני על הצלחות או כישלונות, כגון: הישגי מכירה, אחוזי שימור, או עמידה ברמות שירות?
  • מה ההשקעות הנדרשות בכל מקרה? (גם ביציאה לספק חיצוני וגם בבית)
פרמטר 3 - האם לארגון יש יכולות מקצועיות מספקות?
  • האם הארגון מתקשה לעמוד ביעדי השירות וביעדי המכירות?
  • האם הארגון מצליח להגיע ליעילות: ניהול משמרת אפקטיבי, יעדי יעילות, סידור עבודה נכון?
  • האם הארגון מתקשה לגייס נציגי שירות בעצמו?
  • האם הארגון מתקשה בביצוע הדרכה וחניכה באופן שוטף?
פרמטר 4 – מה הפיתרון הטוב ביותר בשוק?
  • האם קיים ספק חיצוני בעל ניסיון והישגים מוכחים בתחום הרלוונטי?
  • האם קיים ספק שברשותו יכולות מיוחדות, שאינן נמצאות בארגון, כגון: שפות זרות, פעילות גבייה או מכירה מקצועית?

שלב ד תוכנית עבודה:

1 – החלטה

  • על הארגון להגיע להחלטה - האם לצאת למיקור חוץ או לא? במידה שהתשובה חיובית, עוברים לשלב תוכנית עבודה (כיצד ניתן לעשות זאת נכון)
2 – אפיון והגדרה ראשונית של הפעילות
  • סוגי השירותים והפעילויות שיסופקו על-ידי המוקד.
  • סוגי הלקוחות שיטופלו במוקד.
  • היקפי השירות הצפויים בערוצי הגישה השונים למוקד,(התייחסות לעונתיות)
  • מבנה ארגוני והגדרות תפקיד, תחומי סמכות ואחריות.
  • ממשקים מול יחידות שונות בארגון.
  • מערכות מידע נדרשות, כגון: CRM, מערכת ניהול ידע, תפעול ועוד.
3 - בחינת החלופות
  • כתיבת מסמך RFP מפורט, המתאר את הפתרון הנדרש על-ידי הספק.
  • ניהול הספקים המתמודדים, כולל מענה על שאלות והפצת תשובות.
  • בחינה מעמיקה של החלופות, כולל יתרונות, חסרונות ופערים עיקריים בין הספקים השונים.
  • כתיבת הסעיפים המקצועיים בחוזה (לרבות תהליכים, שיטות עבודה מקצועיות, הדרכה, יעדים, תגמול, בונוס\קנס ותמריצים)
  • ליווי החתימה על ההסכם מול הספק הנבחר.
4 - תכנון מפורט של הפעילות
  • בניית תהליכי עבודה חדשים ותיקוף תהליכים קיימים, כתיבת תסריטי שיחה.
  • בניית וממשקים לתהליכי עבודה.
  • תוכנית הדרכה וחומרי הדרכה.
  • הגדרת צרכים מפורטת של מערכות המידע: תהליכים, דוחות נדרשים, מבנה מסכים, מבנה בסיס נתונים, אופן העברת נתונים בין הספק ללקוח.
  • הגדרת קריטריונים, מדדים ויעדים לניהול ומדידת הפעילות.
5 - ליווי הפעילות והטמעתה אצל הספק
  • הטמעת התהליכים אצל הספק.
  • ביצוע שינויים טכנולוגים במערכות הספק הנדרשים לפעילות (IVR KM BI CRM).
  • הטמעת תהליכי העבודה במוקד.
  • ביצוע הממשק בין הארגון לספק , העברת דוחות ונתונים, נוהל הטיפול בתקלות וכו'.
  • הפעלת מודל מדידה, תגמול וקנס\פרס.

הניסיון המקצועי המצטבר של Run4u יאפשר להעמיד לרשותכם צוות מוביל בעל יכולת מקצועית,ידע ונסיון יישומי רב שנים.

רן וייס
חברת ראן יישום בע"מ
Run4u
054-6699749

 

 
 
Run Implementation LTD - Run4u

  Run Implementation LTD - Run4u ©